بهترین کلاس های آموزش ویولن

مقدمه

ویولن به عنوان یک ساز زهی برای اولین بار در قرن ۹ میلادی اختراع و در مدتی کوتاه به یک ساز محبوب در بین دوستداران موسیقی تبدیل شد. از این رو بسیاری از هنرجویان موسیقی به دنبال یادگیری این ساز هستند. در کلاس های آموزش ویولن در ابتدا معرفی اجمالی از ساز ویولن و اجزای تشکیل دهنده آن صورت می گیرد. این جلسات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا آشنایی با ساختار ساز ویولن به بهتر یادگرفتن آن کمک شایانی می کند. در شکل زیر ساختار این ساز معرفی شده است.

 

آموزش ویولن

یادگیری ویولن را باید از کجا شروع کرد

برای آموزش ویولن روش های مختلفی وجود دارد به طور مثال یک فرد می تواند به صورت خودآموز به نواختن آن مسلط شود یا از کلاس های حضوری و آنلاین استفاده کند. هر کدام از شیوه های ذکر شده معایب و محاسن مختص به خود را دارند. بدون شک یادگیری به صورت خودآموزی نیازمند یک پیش زمینه فکری و تجربی است. اگر کسی از این پیش زمینه برخوردار نیست بهتر است از کلاس های حضوری یا آنلاین استفاده کند.

هنرجویان به منظور انتخاب بین آموزش حضوری و آنلاین در وهله اول لازم است روحیات خود را شناسایی کنند. برخی از هنرجویان استاد محور هستند یعنی حتما باید یک استاد مراحل یادگیری را به آنها آموزش دهد. اما بعضی دیگر از آنها تنها با مشاهده فیلم های آموزشی و از طریق خودآموزی می توانند به نواختن این ساز مسلط شوند. پس نوع شخصیت بر انتخاب شیوه یادگیری موثر است.
آموزش ویولن به صورت حضوری یا حاضر شدن در کلاس ها برای بسیاری از افراد غیر ممکن یا سخت است. به همین دلیل آموزش به صورت آنلاین برای آنها بهترین جایگزین است. همین امر موجب شده است که آکادمی موسیقی باس اقدام به ارائه متد آموزش ویولن به صورت آنلاین و غیر حضوری کند.

آموزش ویولن به صورت حضوری بهتر است یا آنلاین

آموزش ویولن به صورت حضوری

کیفیت آموزش ویولن به صورت حضوری بسیار بالا است به همین دلیل برای هنرجویان بازدهی بسیار زیادی دارد. در آموزشگاه موسیقی باس از بهترین اساتید ویولن استفاده شده است؛ از اینرو سطح کیفی آموزش در آن بالا و خروجیش مطلوب است. در این آموزشگاه قبل از آغاز کلاس ویولن سطح هنرجویان ارزیابی و بهترین روش های آموزشی برای آنها اتخاذ می شود. لازم به ذکر است هنرجویانی که تمایل دارند به صورت پایه ای ویولن را یاد بگیرند می توانند از سطوح پایین تر، کلاس خود را شروع کنند.

 

آموزش ویالون

آکادمی موسیقی باس با بکارگیری بهترین اساتید ویولن سطح آموزش را در کلاس های خود ارتقا داده است. کسانی که قصد مراجعه به این آموزشگاه را دارند می توانند از هنرجویان سابق آن راهنمایی بگیرند و از کیفیت تدریس اطمینان حاصل کنند. برای بسیاری سوال است که چگونه می توان به هنرجویان سابق این آموزشگاه دسترسی پیدا کرد. در پاسخ به آنها باید گفت که هنرجویان سابق این آموزشگاه امروزه فارغ التحصیلان ممتاز هنرستان موسیقی تهران، دانشگاه هنر تهران و دیگر مراکز آموزش عالی هستند. علاوه بر این رزومه اساتید این آموزشگاه در بخش آشنایی با اساتید بارگذاری شده است. با مراجعه به این بخش امکان آشنایی با سطح علمی و تجربی اساتید وجود دارد. در نهایت لازم است به این نکته اذعان شود که در آموزش حضوری ویولن بیشترین نرخ تعامل وجود دارد.

آموزش ویولن به صورت آنلاین

آموزش موسیقی آنلاین یکی دیگر از شیوه های یادگیری ویولن کلاسیک است. شیوه های آموزشی و میزان مفید بودن این روش جدید برای بسیاری سوال برانگیز است. کلاس های آنلاین آموزشگاه موسیقی باس تنها به چند فیلم آموزشی ضبط شده، ختم نمی شود. این کلاس ها در فضای آنلاین و به صورت وبینار برگزار می شوند. به همین دلیل امکان تعامل متقابل بین استاد ویولن و دانشجو وجود دارد. در واقع با ثبت نام در این کلاس ها شرایطی برای صحبت حضوری، مشاهده ویدیو یکدیگر، چت آنلاین و … فراهم می شود.

در آموزش آنلاین برای هنرجویان تکالیفی تعریف می شود و پیگیری این تکالیف از طریق گروه های تلگرامی یا واتساپی صورت می گیرد. تمرینات ارسال شده توسط بهترین استاد ویولن یا تیم پشتیبانی، به منظور تعیین نقاط ضعف و قوت هنرجو، بررسی می شوند. علاوه بر این هنرجویان در جهت افزایش مهارت خود می توانند با همکلاس های خود به صورت حضوری تمرین کنند. این امر میزان آمادگی آنها را افزایش می دهد.

 

آموزش ویولون

مزایای کلاس‌های آنلاین ویولن

 آموزش ویولن فارغ از زمان و مکان: بسیاری از هنرجویان به دلیل مشغله های فراوان خود نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند. این دسته از افراد می توانند از کلاس و آموزش آنلاین موسسه موسیقی باس استفاده کنند. این کلاس ها به صورت وبینار برگزار و فیلم آنها نیز ضبط می شود. بنابراین کسانی که در وبینار حضور نداشته اند می توانند از فیلم های آموزشی استفاده کنند.

 مشخص کردن تمرینات در آخر جلسه: در انتهای جلسه آنلاین برای هنرجویان تکالیفی مشخص می شود که آنها باید انجام دهند. این موضوع به یادگیری بیشتر و تثبیت آموزش ها کمک می کند.

 صرفه جویی در وقت: در کلاس های آنلاین دیگر نیازی به حضور فیزیکی هنرجو نیست و این امر به صرفه جویی در وقت کمک بسیاری می کند. افرادی که در کلان شهرهایی همچون تهران زندگی می کنند زمان و هزینه زیادی را صرف رفت و آمد می کنند که در بسیاری از مواقع برای آنها به صرفه نیست.

چه عواملی در یادگیری ویولن نقش دارند؟

عوامل زیادی در یادگیری شما نقش دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• آموزشگاه معتبر و خوش نام در حوزه آموزش
• استاد با سواد، با حوصله و تحصیل کرده در رشته موسیقی
• منابع آموزشی استاندارد
• میزان تمرین و پشتکار شما

می¬دانستید که در آکادمی موسیقی باس، اساتیدی که به شما خدمات آموزشی ارائه می¬کنند، تحصیل کردۀ رشته موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد هستند؟
می¬دانستید که اساتید آکادمی موسیقی باس از اعضای کادر آموزشی هنرستان عالی موسیقی تهران، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه¬های علمی کاربردی و کنسرواتوار تهران هستند؟
می¬دانستید که آکادمی موسیقی باس می¬تواند مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور را صادر کند تا بتوانید برای شغل آینده خودتان از آن استفاده کنید؟ از اعتبار بین المللی این مدرک مطلع هستید؟
می¬دانستید که بسیاری از هنرجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته موسیقی را دارند (چه در داخل ایران و چه در خارج از ایران)، حتما از خدمات آموزشی آکادمی موسیقی باس استفاده می¬کنند؟
از سر فصل¬های آموزشی ما چقدر اطلاع دارید؟
آکادمی موسیقی باس هر آنچه که شما برای اطمینان از استاندارد آموزشی نیاز دارید را در اختیار شما قرار داده است. در مشاوره با ما، مسیر زندگی موسیقی خودتون را انتخاب کنید. ما در تمام مسیر همراهتان هستیم.

مدت زمان لازم برای یادگیری ویولن چقدر است؟

موزش ویولن زمانی اثرگذار خواهد بود که هنرجو وقت زیادی را صرف یادگیری این ساز کند. در یادگیری اولیه این ساز به بازه زمانی ۳ تا ۶ ماهه نیاز است. بدون شک برای حرفه ای شدن باید وقت و زمان بیشتری را صرف کرد. بسیاری از افراد مستعد و پرتلاش برای نواختن این ساز حداقل ۲ سال زمان صرف کرده اند. لازم به ذکر است که روند یادگیری تمامی سازها زمانبر است و این امر تنها مختص ویولن نیست.
همانگونه که گفته شد یادگیری ویولن به زمان و تمرین بسیار زیادی نیاز دارد به طور مثال لازم است که هر هنرجویی حداقل ۲ ساعت را صرف یادگیری این ساز کند. در این بین نباید از نقش استاد غافل شد، هرچه استاد بهتر باشد، مدت زمان آموزش ویولن نیز کوتاهتر خواهد بود. بسیاری از هنرجویان در مراحل اولیه آموزش با این ساز ارتباط برقرار نمی کنند زیرا ساختار ویولن سخت و دارای پیچیدگی های مختص به خود است. با گذر زمان هنرجویان از این احساس عبور می کنند و می توانند به نوازندگانی حرفه ای تبدیل شوند.

 

آموزش ویلن

در روند آموزش ویولن به چه مقدار تمرین نیاز است؟

در روند آموزش ویولن این استاد است که میزان تمرین روزانه هنرجو را مشخص می کند. اصولا در ترم های پایین به چیزی حدود یک تا دو ساعت تمرین در روز نیاز است. بعد از آشنا شدن با این ساز می توان مدت زمان تمرین را به چند روز در هفته تقلیل داد. لازم به ذکر است صرف تمرین کردن نمی تواند موثر واقع شود پس تمرینات باید زیر نظر اساتید انجام شود. استاد ویولن در روند تمرینات نقاط ضعف و قوت هنرجو را شناسایی می کند. در نهایت باید گفت افرادی که در کلاس های آنلاین ویولون حضور پیدا می کنند از این ساز ترس دارند پس بهتر است میزان تمرین آنها بیشتر باشد.

ساز ویولن را باید در کجا آموخت

هنرجویان برای حضور در بهترین کلاس ویولن لازم است که از خدمات یک موسسه معتبر با اساتیدی خبره بهره ببرند. کیفیت آموزشگاه و میزان تسلط اساتید نه تنها بر میزان یادگیری و پیشرفت هنرجویان اثر می گذارد بلکه اشتیاق و انگیزه آنها را برای ادامه راه نیز تعیین می کند. در سطح کشور موسسات مختلفی مشغول به فعالیت هستند که بسیاری از آنها از اساتید غیر حرفه ای استفاده می کنند. همین امر منجر به افت کیفیت آموزش ویولن و بی انگیزگی هنرجویان شده است.

با حضور در آکادمی موسیقی باس، به عنوان بهترین آموزشگاه موسیقی تهران، نه تنها می توان زیر نظر اساتیدی فاخر کسب دانش کرد بلکه امکان حضور در کنسرت های هنرجویی نیز وجود دارد. در این آموزشگاه شرایطی فراهم شده است که علاقمندان به نوازندگی ویولن بتوانند آمادگی لازم برای حضور در اجراهای رسمی و گروه های نوازندگی کنسرت های معتبر را کسب کنند. همچنین این آموزشگاه به جذب شدن هنرجویان خود در گروه های حرفه ای کمک بسیاری می کند و پشتیبان آنها تا رسیدن به بهترین جایگاه ها خواهد بود. بسیاری از این موضوع بی اطلاع هستند که ارکستر بزرگ پارسوآ که از بهترین نوازنده های کشور تشکیل شده است، با این آموزشگاه همکاری دارد.

 

آموزش ویالن

نکته آخر

کلاس آموزش ویولن به تنهایی شما را تبدیل به یک نوازنده حرفه ای نخواهد کرد. طبق استانداردهای جهانی آموزش ویولن، هنرجوی مقدماتی، پس از یک ترم باید کلاس سلفژ و کلاس تئوری موسیقی هم به صورت جداگانه بگذراند. در تمام مراکز تخصصی آموزش موسیقی دنیا، از ابتدا باید ساز، تئوری موسیقی و سلفژ شانه به شانه هم پیش بروند. یعنی نیاز به سه دوره مجزا وجود دارد.

می¬دانستید که اساتید تئوری موسیقی و سلفژ در آکادمی موسیقی باس همان اساتیدی هستند که در دانشگاه هنر تهران و هنرستان موسیقی تهران همین دروس را آموزش می¬دهند؟ اگر کمی برای جستجو زمان بگذارید، اطمینان بیشتری پیدا خواهید کرد. شما می¬توانید با همان کیفیت و همان دقت، زیر نظر همان اساتید، آموزش-های لازم را ببینید.

سایر مطالب مفید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید