چرا سنتور یاد بگیریم؟
سنتور ساز راحتی است
یادگیریش نسبت به سازهای ایرانی و غیرایرانی راحت تره.
سنتور خوش صدا است
دلت می خواهد آهنگی که دوست داری، خودت بزنی و بخونی.
منبع درآمد دوم!
می تونی ازش پول دربیاری. با تدریس و حتی نوازندگی. میتونه شغل دومت باشه.
موسیقی زبان دل است
بعضی وقتها حرفت نمیاد، میتونی بشینی پای ساز، حرف دلت رو بگی.
یک مهارت است
یادگیری هر سازی، اعتماد به نفست رو زیاد می کنه.
یک تمرین است
نواختن هر سازی، تمرکزت رو زیاد میکنه. چون باید از هر دو نیمکره ذهنت استفاده کنی.
قطعه نوازی سنتور توسط استاد رضا نوروزی مدرس سنتور
شاید جواب شما اینجا باشد 👇👇👇
سه ماه !
این یک دروغ بزرگ است. بیایید واقع بین باشیم، یادگیری هر سازی از جمله یادگیری سنتور نیازمند تمرین است. تمرین، تمرین، تمرین. بله درست است، که تمرین ها باید هدفمند، گزیده و توسط یک استاد ارائه شوند. ولی عنصر اصلی در یادگیری سنتور، همان همت و پشتکار هنرجو می باشد. پس خودتان جواب بدهید… چون یادگیری سنتور برای هر کس متفاوت است. حتماً با ما تماس بگیرید تا پس از تعیین سطح رایگان، زمان دقیق را به شما می گوییم. تا اون وقت، گول نخورید!!!
یک میلیون تومان!
اگر پاسخ سوال قبلی را ببینید، قطعاً جواب این سوال را گرفته اید 🙂
ولی شاید بخواهید بدانید مبلغ سرمایه گذاری شما برای هر جلسه چقدر است؟ لطفاً با ما تماس بگیرید، تا در خصوص مدت زمان هر جلسه و ارزش آن، توضیحات لازم ارائه شود.
استاد رضا نوروزی.
رضا نوروزی، نوازنده و مدرس ساز سنتور است.
وی از سال ١٣٨٠ نزد استاد احمد نودهی فراگیری موسیقی را با ساز سنتور آغاز کرد و بخش هایی از ردیف استاد ابوالحسن صبا را نزد ایشان فراگرفت.
از سال ١٣٨۴ دوره آموزشی خود را نزد سپهر رفیعیان ادامه داد و ردیف میرزا عبدالله را زیر نظر ایشان تکمیل کرد.
نوروزی در راستای تکمیل دوره عالی سنتور و آشنایی با روایت های مختلف از ردیف موسیقی ایرانی، در کلاس درس اساتید متعددی حضور یافت. به همین منظور، از سال ١٣٨۶ به کلاسهای آموزشی استاد رامین صفایی راه یافت و به فراگیری کامل ردیف ابتدایی استاد فرامرز پایور، ردیف استاد ابوالحسن صبا (دوره تکمیلی)، ردیف میرزاعبدالله (دوره تکمیلی)، کلیه قطعات ضربی استاد فرامرز پایور و قطعات استاد پرویز مشکاتیان پرداخت.
وی در سال ۱۳۹۰ دوره کوتاهی را از محضر استاد همت آبادی استفاده کرد و به فراگیری ردیف دوره عالی استاد فرامرز پایور پرداخت. در سال ١٣٩١ نیز در کلاسهای تحلیل ردیف استاد مجید کیانی شرکت نمود و همچنین در سال ١٣٩۴ نیز وارد کلاس های تحلیل ردیف پویا سرایی شد.
وی در جهت آشنایی با سنتور نوازی معاصر، از سال ١٣٩۵ نزد اساتیدی همچون اردوان کامکار و مهیار طریحی رسید.
نوروزی اجراهای متعددی را در فرهنگسراهای ابن سینا و ارسباران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و … داشته است. وی سابقه همکاری با فرهنگسرای اندیشه را داشته و اجراهای متعددی نیز با گروه موسیقی فرهنگسرای اندیشه داشته است.
نوروزی همچنین سرپرست گروه موسیقی سونار است و این گروه را به دفعات به روی صحنه برده است.
سید محمد تنکابنی.
سابقه تحصیلی :
- آموزش علوم آهنگسازى و دروس تخصصی موسیقی نزد اساتیدى چون :
دکتر امین هنرمند، محمدرضا تفضلی، تقی ضرابی، سهراب کاشف (رهبری ارکستر)، دکتر کیوان آقامحسنی، هومن دهلوی، بهزاد عبدی، دکتر هومان اسعدی، رضا پرویززاده، حمیدرضا دیبازر، امیرحسین اسلامی، علی اکبر قربانی، شهرام توکلی، آرش تیموریان، پروفسور یواخیم هانتس (دانشگاه هانوفر آلمان)، پروفسور رایموند فوگلس (دانشگاه هانوفر آلمان)، شرکت در مستر کلاس هاى اهنگسازى پروفسور مارتون اسرائیلیان و واهرام بابائیان (از کشور ارمنستان).
فعالیتهای آموزشی :
- مدرس دروس تخصصی رشته آهنگسازی در دانشگاه علمی کاربردی
- مدرس دروس تخصصی رشته آهنگسازی کنسرواتوار موسیقی تهران،
- مدرس دروس تخصصی موسیقی و آهنگسازی در هنرستان ملی موسیقی پسران
- مدرس دروس تخصصی رشته آهنگسازی دانشگاه هنر نوشهر
- مدرس موسیقی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
فعالیتهای اجرایی و افتخارات :
- آهنگساز منتخب ارکستر سمفونیک تهران از سوی شورای هنری ارکستر جهت اجرای آثار (۱۴۰۰)
- برگزیده فستیوال موسیقی SIMF در سال ۲۰۱۸
- اجرای اثر توسط گروه KNM برلین در دانشگاه موسیقی پاریس (Cite University of Paris) (2018)
- برگزیده مرحله اول مسابقه آهنگسازی دوسالانۀ استاد احمد پژمان در سال ۱۳۹۸
- آهنگسازی تیتراژ فیلم سینمایی «عطر داغ» ۱۳۹۸
- همکارى با ارکسترهای مختلف موسیقى از جمله ارکستر رادیو و تلویزیون، نوای محجوبی و … به عنوان آهنگساز تا اکنون
- همکاری با مرکز موسیقی صدا و سیما به عنوان آهنگساز و ساخت آثار ارکسترال متعدد.
- آهنگسازی بیش از ۲۰ اثر همچون «رقص آتش» برای ارکستر سمفونیک، «چهارگاه از میان قطره های باران به گوش میرسد» برای ویلنسل، فلوت و پیانو، «برگ ریزان» برای دوئت ویولا و کنترباس، «شلیله» برای دوئت پیانو و کلارینت، «تم و واریاسیون بر روی ترانه کُردی» برای دوئت فلوت و پیانو، «گفتگو» دوئت پیانو و ویلن.
- همکاری با خواننده هایی همچون علیرضا افتخاری، عبدالحسین مختاباد، علیرضا فریدونپور، نوید نوروزی، اشکان کمانگری و … به عنوان آهنگساز و نوازنده و تولید آثاری از جمله «موج خروشان»، «بهار وطن»، «آخرین ترانه»، «لیلا»، «ایران»، «شاخۀ گل»، «راز»، «آتش جدایی»، «ترانه دخترانه» و …. .
از همین جا و همین لحظه!
تبریک می گوییم : شما تصمیم گرفته اید ساز سنتور را یاد بگیرید. پس ما با تمام تجربه و دانش کنارتان هستیم. می توانید با اطمینان شروع کنید. اگر هنوز شک و تردید دارید با ما تماس بگیرید. ضرری ندارد. ما خوشحال می شویم به شما کمک کنیم 🙂
فرم زیر را تکمیل کنید، به زودی با شما تماس خواهیم گرفت.
آکادمی موسیقی باس با سال ها تجربه و با همکاری اساتیدی مجرب
در زمینه آموزش و تدریس سنتور به صورت حضوری و یا آنلاین و اماده ارائه خدمات به علاقمندان این ساز میباشد.
برای مشاوره و راهنمایی جهت ثبت نام و آموزش سنتور میتوانید از طریق شماره های زیر با ما در ارتباط باشید.
مراحل آموزش سنتور
- آشنایی با ساختمان ساز و همچنین تئوری و مبانی موسیقی در حد نیاز برای شروع کار است.
- بعد از آن نحوۀ گرفتن مضرابها و نشستن صحیح پشت ساز که تاثیر مستقیمی در کیفیت نوازندگی دارد، آموزش داده میشود.
- ساختار هر ساز، نحوۀ نشستن آن را مشخص میکند. چون سنتور با فاصله از بدن نوازنده قرار میگیرد.
در این حالت آگاهی از استانداردهای نشستن درست مانند فاصله ساز از نوازنده و زاویه صحیح دستها نسبت به ساز، ضروری است.
آموزش نت خوانی و نواختن نت ها
یادگیری نتخوانی مانند یادگرفتن حروف الفبا در هر زبانی است. فراگیری درست و استاندارد نتخوانی و ریتم، شما را برای رسیدن به هدف نهایی (نواختن ساز) آماده میکند
- پس از فراگیری موارد فوق، اکنون هنرجو برای اجرای قطعات موسیقیِ ساده، آماده است. در شروع آموزش سنتور، عمدتاً از دو کتاب دستور سنتور استاد فرامرز پایور و شیوه سنتور نوازی استاد پشنگ کامکار استفاده میشود.
معلم با توجه به روحیات و تشخیص سطح هر هنرجو، قطعات موسیقی را انتخاب میکند. به او آموزشهای لازم را با تمام جزئیات ارائه میکند.
دقت بالا در انتخاب درست و گزینش قطعات برای هنرجو، تاثیر زیادی بر انگیزه و پیشرفت در نوازندگی او دارد. این یکی از مهمترین بخشهای آموزش است.
اجرای قطعات موسیقی
مرحله پیشرفته
مراحلی که تا اینجا مطرح شد، مقدمه ای است که هنرجو را برای آموزشهای پیشرفته آماده میکند.
وقتی هنرجو تمام اصول و روشهای نوازندگی را به صورت علمی یاد گرفت. زمان آن میرسد تا وارد دوره های پیشرفتهتر آموزشی شود.
آشنایی کامل با دستگاهها و گوشه های موسیقی ایرانی
اجرای قطعات پیچیده از استاتید مختلف و گروهنوازی با هنرجویان سازهای مختلف
کشف لحن شخصی در نوازندگی و ساختن ملودی توسط هنرجو و غیره از جمله مراحل پیش رو است.
چرا آموزشگاه موسیقی باس ؟
در آموزشگاه موسیقی باس سعی شده تا آموزش ها بصورت شخصی سازی شده به هنرجویان ارائه شود. یعنی هر هنرجو، یک روش تدریس…