مهرداد غفاری – استاد هارمونی و آهنگسازی

مهرداد غفاری - استاد هارمونی و آهنگسازی

مهرداد غفاری استاد هارمونی و آهنگسازی و مدرس تاریخ موسیقی دانش‌آموختۀ کارشناسی ارشد آهنگسازی از دانشگاه تهران است. وی موسیقی را با ساز پیانو آغاز کرد و از اساتید او می‌توان به نیما نوری، عسل ایرانمهر و آرش آرامش‌نژاد اشاره کرد. سپس دروس تئوریک موسیقی، مبانی آهنگسازی و مبانی عملی موسیقی را نزد آرش آرامش‌نژاد و امیرحسین اله‌دادی ادامه داد و در کلاس‌های آهنگسازی دکتر امین هنرمند شرکت نمود.

غفاری پس از ورود به دانشگاه تهران و در طول دوران تحصیل خود دروس تخصصی موسیقی (آهنگسازی، فرم و آنالیز، ارکستراسیون، موسیقی الکترونیک و موسیقی معاصر) را زیر نظر اساتیدی چون دکتر امین هنرمند، دکتر سارا اباذری، محمدرضا تفضلی و سهراب کاشف گذراند و پایان‌نامۀ خود را با عنوان سمفونی شمارۀ ۱ زیر نظر دکتر امین هنرمند با درجۀ عالی ارائه داد.

برخی آثار مهرداد غفاری استاد هارمونی و آهنگسازی، شامل قطعاتی همچون سمفونی در سه موومان، سونات برای فلوت و پیانو، واریاسیون‌ها برای ویولن و پیانو، تریو زهی، غزل برای گروه کر و پیانو، روندو برای ابوا و پیانو، لید برای آواز و پیانو، دوئت برای ویولن و پیانو، دیالوگ برای پیانو و الکترونیک و نیز پرلودهایی برای پیانو سولو است.

غفاری هم‌اکنون دروس تخصصی آهنگسازی و تئوری موسیقی را در آموزشگاه موسیقی باس، آموزشگاه ویولا و کنسرواتوار موسیقی تهران تدریس می‌کند و همچنین دوره‌هایی آموزشی مانند تاریخ موسیقی با انجمن فرهنگی دانشجویی ایرانیان مونیخ آلمان را نیز برگزار کرده است. وی علاوه بر تدریس، فعالیت‌های هنری دیگری همچون همکاری با بنیاد رودکی در راستای پروژۀ ساماندهی آرشیو نت‌های ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران زیر نظر کیاوش صاحب‌نسق و نیز همکاری‌های اجرایی با گروه موسیقی هنرهای زیبای دانشگاه تهران را نیز در کارنامه  ی خود دارد.

سایر اساتید آموزشگاه موسیقی باس :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed